Proiect de țară: CONSTRUIM ROMÂNIA PUTERNICĂ

                                                   
Proiect de țară:
„Per aspera ad astra”


România anului 2019, stat democratic și social (1), a dat faliment.
Suntem datori vânduți, România a împrumutat bani, peste 100 de miliarde de euro, pentru a ,,investi,, în pensii nesimțite și salarii pentru lene și ineficiență, bani pe care-i vor achita fii și nepoții noștri. Aceste credite iresponsabil antamate și cheltuite sunt o crimă contra statului, poporului, națiunii.
România este depopulată. Românii au fugit de sărăcie, de frica zilei de mâine deși era obligația statului social să asigure tuturor cetățenilor un nivel de trai adecvat (2), posibilitatea de a se dezvolta social și uman.
Economia țării este nefuncțională deoarece aceasta nu reușește să asigure/genereze, din taxe și impozite pe proprietate și afacerile derulate pe teritoriul țării, banii necesari și suficienți pentru funcționarea statului (bugetul anual se completează prin credite).
Domenii de interes național precum educația și sănătatea sunt în derivă.
Justiția este slabă și ineficientă.
Armata, apărarea țării, este șubredă datorită lipsei de fonduri, de strategii și viziune.
La nivelul administrației publice, centrale și locale, precum și în toate celelalte structuri ale statului sau structuri finanțate exclusiv din bani publici, s-a creat o mafie a gulerelor albe, deoarece avansarea în carieră, siguranța locului de muncă, reușita socială implicită are la bază, exclusiv, o crasă lipsă de competențe (știință de carte). Accederea în funcții publice se face prin intermediul ,,pilelor,, de la partid, favorurilor sexuale sau materiale, etc.
În prea multe instituții finanțate din bani publici (poliție, primărie, sănătate, etc) incompetența crează dezastre sociale, lipsă de performanță, corupție și anarhie.
Acest tablou sumbru crează în mentalul cetățenilor ideea că totul este pierdut.
România anului 2019 este un stat falimentar măcinat de anarhie, corupție și risipă.
Implicarea publică pentru Roșia Montană, Colectiv, O.U.G.13, 10 august și Alexandra ne demonstrează că societatea românească s-a transformat profund, civismul este o stare existențială ceea ce ne face să credem că a venit momentul să afirmăm că România are nevoie de o nouă viziune politică. 
Propunem schimbarea unei mentalități politice falimentare (3) cu o mentalitate politică nouă și revoluționară, propunem ca România să fie un stat liberal (4) care să dea posibilitatea cetățenilor să se dezvolte conform capacității lor de muncă și creație. Cetățeanul este un om demn și puternic el nu cerșește milă de la politicieni.
Statul liberal are la bază cetățeni cu drepturi și obligații egale, discriminarea pozitivă (economică, politică și socială) NU există.

Scopul nostru este exclusiv acela de a prezenta cetățenilor cum poate să arate România și viața românilor pe termen scurt și mediu (5) dacă consimt să schimbe, de o manieră radicală, o filozofie politică falimentară de guvernare a statului cu o filozofie politică nouă care să genereze: valoare, calitate, competitivitate, progres și putere economică.
Un stat sărac și slab are cetățeni săraci. Un stat puternic are cetățeni bogați. Bogăția, puterea economica se pot dobândi într-o piață cu concurență loială, jucători egali (în drepturi și obligații) și muncă. 
Munca și puterea creatoare a unui om este un capital.
România PUTERNICĂ poate să aspire la REÎNTREGIRE teritorială în granițele de la 1918.


Partera generală

Principii „sine qua non” aplicabile în toate sferele de activitate ale statului.

  1.     Statul Român este: național, suveran, independent, unitar, indivizibil, stat de drept, democratic și liberal.
  2.     Statul Român apără drepturile omului așa cum sunt prevăzute în Carta ONU.
  3.     Statul Român se bazează pe unitatea și egalitatea poporului român (poporul este format din cetățenii român indiferent de rasă, naționalitate, sex, origine socială, limbă, etc). 
  4.     Statul Român nu promovează/practică ,,discriminarea pozitivă” (6).
  5.     Limba oficială în România este limba română.
  6.     Simbolurile naționale (ziua națională, imnul național, stema națională) sunt sacre.
  7.     Egalitatea în fața legii, precum și accesul la justiție, este garantată de constituție.
  8.     Drepturile și obligațiile cetățenilor/poporului sunt explicit și corect scrise în constituție.
  9.     Munca și capacitatea creatoare a oricărei persoanei este considerată capital.
  10. Șeful statului este Președintele României, aceasta este funcția cea mai înaltă în stat.
  11. Alegerea primarilor, președinților de C.J. și președintelui României în două tururi de scrutin.
  12.  Doar 2 mandate pentru orice funcție obținută prin vot (consilier local, consilier județean, primar, președinte consiliu județean, deputat/senator, Președintele României, avocatul poporului).
  13. Eliminarea imunității parlamentarilor. Doar Președintele României să beneficieze de imunitate.
  14.  Alegerea avocatului poporului prin vot direct și național odată cu alegerile pentru Parlament.
  15. Întărirea autorității prezidențiale prin posibilitatea demiterii guvernului, fără consultarea Parlamentului, în luna ianuarie, dacă acesta nu își respectă obligațiile asumate în Parlament pe proiectul anual de guvernare/sau proiectul de buget (7)
  16. Președintele României are cel mai mare salariu din instituțiile statului (armată, sănătate, învățământ, finanțe, BNR, etc).
  17. Garantarea dreptului la sănătate pentru orice cetățean (indiferent dacă are sau nu asigurare).
  18. Definirea concurenței neloiale în domeniul sănătății în materie de muncă astfel: dacă lucrezi la stat cu normă întreagă nu poți să lucrezi și în particular cu aceeași normă pe același gen de activitate (8)
  19. Culpa medicală (9) duce la ridicarea dreptului de liberă practică în sistemul sanitar din România.
  20. Reconstruirea sistemului național de învățământ astfel: scopul educației este copilul fericit de azi care va fi adultul (10) împlinit de mâine.
  21.  La exploatare resurselor naturale ale României să poată participa doar persoane juridice cu un capital de minim 51% românesc.
  22. Asumarea răspunderii judecătorești de către magistrați astfel: la 3 decizii eronate (infirmate de instanța ierarhic superioară) per an se pierde postul de judecător.
  23. Judecătorii, procurorii și polițiștii nu vor sta mai mult de 4 ani într-o localitate pentru a evita formarea găștilor de interese. Localitatea unde se va produce transferul trebuie sa fie la cel puțin 250 km distanță.
  24. Pierderea pensiei speciale pentru funcția de deputat, senator, primar, polițist, judecător....etc dacă în timpul mandatului/serviciului persoana a fost prinsă și condamnată pentru cauze penale și să primească doar o pensie socială.
  25. Pensia este o formă de ajutor și respect pentru vârsta a 3-a sau pentru persoanele aflate în imposibilitate de muncă. Nimeni nu deține pensie și salariu în același timp. Pensiile sunt mai mari pentru cei săraci decât pentru cei ce sunt bogați.
  26. Protejarea pădurilor prin interzicerea exportului de material lemnos pentru 25 de ani. Se vor putea da la export doar produse finite din lemn , prin produse finite NU se înțelege scândură geluită.
  27. Angajarea întregii societăți în politici publice de protejare și ecologizare a apelor curgătoare.
  28. Interzicerea culturilor modificate genetic.
  29. Confiscarea averilor nejustificate peste 100.000 euro.
  30. Toate serviciile secrete române vor avea un centru de comandă UNIC.




 Partea specială

Domenii de activitate și strategiile specifice de dezvoltare a acestora conform principiilor generale susținute anterior.

  1.  Educație
    Dreptul la educație este garantat de Carta ONU și de Constituția României.
    Statul investește în educația formală și informală, directă și indirectă a tuturor copiilor cu scopul formării unor oameni/cetățeni/români puternici, morali, competitivi (pe o piață a muncii extrem de dură) care să se simtă împliniți, liberi și capabili să producă plus valoare. 

    Scopul educației în care vrem să investim este: 
    „copilul fericit de azi - adultul împlinit de mâine”. 

    Vrem să transmitem copiilor României că meseria este brățară de aur, că munca depusă de ei astăzi alături de cadrele didactice le asigură un viitor bun, sigur, fără lipsuri.
    O țară cu oameni bogați este o țară PUTERNICĂ.
    La 30 de ani de la momentul 1989 sistemul de învățământ a involuat.
    Rezultatele slabe și foarte slabe din ultimii ani au generat rezultate negative în lanț răsfrânte asupra întregii societăți românești.
    Sunt două modalități de a măsura performanța în educație:
    1. Notele obținute la examenele de capacitate și B.A.C.
    2. Rezultatele economice înregistrate de această țară/ de acest popor care a investit în educație dar …….precum și rata de infracționalitate.
        Aceste rezultate sunt publice și este firesc să le comparăm cu cele din 1989 sau cu cele ale unor națiuni fruntașe cum ar fi: U.S.A., Japonia, Germania.
    Nu în ultimul rând trebuie să reamintim că cetățenii de azi sunt elevii de ieri, elevii de azi sunt cetățenii de mâine.
    În aceste condiții EDUCAȚIA este o afacere de stat extrem de importantă. Doar investind în educație putem restarta România.
    Trebuie să le transmitem copiilor noștrii (toți copiii României) că sunt cei mai importanți și că anii copilăriei și adolescenței trebuie folosiți pentru a acumula competențe/cunoștințe care le vor folosi toată viața.

    Plecând de la ideea că sistemul are multe legi și norme de funcționare bune credem că trebuie aduse mici modificări legislative și mari modificări de interpretare a modului de aplicare a legilor și normelor deja existente.
    Iată propunerile noastre pentru reformarea sistemului de învățământ:
    • Mesajul dat către societatea românească de Președintele României precum și ministrul de resort trebuie să fie clar, concis și de susținere a ideii că toți copiii sunt importanți, sunt viitorul țării, munca lor de azi le asigură un trai bun maine și că profesorul de la catedră este una dintre persoanele extrem de importante pentru viitorul fiecărui om.
    • Așa cum prevede legea, în sistemul de învățământ, nu vor fi admise, ca suplinitori cadre didactice care nu obțin minim nota 5 la examenul național/examenul de stat.
    • La examenul de stat, pentru toate materiile, se vor da și un punct din 3 de cultură generală. Astfel se elimină posibilitatea persoanelor insuficient pregătite să intre în sistemul de învățământ. Ministerul are nevoie de intelectuali.
    • Toate cadrele didactice vor fi obligate să afișeze public, pe site-urile școlilor, un CV educațional care va cuprinde: liceul frecventat, nota de la B.A.C., universitatea absolvită, notele din timpul anilor de studiu, frecvența, nota de la licență și nota/notele de la examenul de stat.
    • Revenirea de urgență la schema educațională din 1989 respectiv clasele 1-4, 5-8, 9-10 și 11-12.
    • Examene naționale de testare a cunoștințelor se vor susține la sfârșitul clasei a VIII-a, a X-a și a XII.
    • Intrarea la liceu sau facultate se va face exclusiv pe nota de la examen eliminând posibilitatea de a intra pe locuri speciale dedicate unor minorități.
    • Introducerea unei ore săptămânale de caligrafie în clasele 5-8 exclusiv pe texte din literatura românească.
    • Introducerea unei ore săptămânale de lectură la clasă pe texte exclusiv din literatura românească.
    • Copiii cu deficiențe psihice vor învăța în clase speciale, astfel se respectă atât dreptul la educație și dezvoltare al copilului bolnav dar și dreptul la educație și dezvoltare al copilului sănătos.

    Aceste măsuri se pot implementa cu celeritate și pot forma în 4 sau 6 ani o generație de cetățeni puternici și asumați.
    Cred că marele tact de strategie în educație presupune să repari cu celeritate nu să distrugi din temelie.





  2. Sănătate
  3. Siguranță și Justiție Dreptul la viață este garantat de Carta ONU și de Constituția României. 
    Statul protejează viața oamenilor prin intermediul organelor de poliție, parchet și instanțe judecătorești.
    Aceste instituții au, primordial, rolul de prevenirea săvârșirii de infracțiuni nu doar acela de a constata săvârșirea unor fape care ating viața sau integritatea corporală a persoanelor.
    Chiar și pedepsele date infractorilor au rol educativ, pentru cel ce a greșit față de societate dar și pentru ceilalți oameni care trebuie să știe că legea este puternică și dacă vor săvârși infracțiuni vor suferi rigorile acesteia.
    În România rolul educativ al legii s-a perimat datorită celor angajați/chemați să aplice legea.
    Pentru a se remedia situația actuală propunem aplicarea următorului program remedial, în 2 etape distincte:
    • În prima etapă se vor introduce următoarele principii în organizarea și funcționarea Ministerului Public și Ministerului Afacerilor Interne prin O.U.G. de către Guvern: 
    • Toate funcțiile se ocupă prin examen, NU prin detașare.
    • La examen trebuie să obții minim 7.
    • Examen psihologic real.
    • Culpa/eroarea/greșeala în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în mod repetat (3 greșeli/an) duce la desfacerea contractului de muncă, pierderea pensiei aferente în viitor, interzicerea de a mai profesa în domeniul aplicării legii.
    • În M.A.I. funcția de ofițer se ocupă doar dacă ești absolvent al Academiei de Poliție, Funcția de subofițer se ocupă doar dacă ești absolvent al Școlii Militare de Subofițeri, angajații (actuali ofițeri și subofițeri) fără pregătire militară rămân ca angajați civili și vor fi plătiți pe aceeași grilă de salarizare cu angațații din primării/școli.
    • Toți angajații din Ministerul Public și M.A.I. vor fi relocați la fiecare 4 ani (statul plătește și astăzi tot felul de bonificații pentru locuință și cazare).


    •  Pe termen mediu (maximum 5 ani) se va controla și restructura învățământul militar din România astfel:
    • Se va reorganiza Academia de Poliție 
    •  Se vor controla drastic toate doctoratele obținute de angajații celor două ministere, anulându-se cele plagiate sau fără valoare științifică deschizându-se dosar penal pentru profesorii coordonatori și doctoranți.
    • Se va recupera surplusul de banii (obținut prin salariile aferente funcțiilor ocupate în cele două ministere) de la cei ce s-au folosit de doctorate false pentru ași consolida cariera.
    • Vor fi destituiți din cele două ministere cei ce au plagiat la doctorat.
    • Se va investi masiv în dotarea tehnică a Ministerului Afacerilor Interne.
    • Se va revizui grila de salarizare astfel încât nici un angajat al celor două ministere să nu primească mai mulți bani decât Președintele României.
    • Se desființează pensia specială.
  4. Sistemul bancar
V.      Agricultură și Ecologie
VI.     Industrie 
VII.    Transporturi
VIII.   Comerț


Elena Mona Panaite
Candidat independent la funcția de președinte al României


1. Art 1, al 3 Constituția României: „România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, liberă dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate.
2. Art. 47, al 1, Constituția României: „Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.”
3. Statul social în care omul politic pretinde ca poporul să-i mulțumească pentru că i-a mai dat ceva la pensie sau salariu.
4. Statul liberal în care omul politic este doar angajat/plătit al cetățeanului. Statul liberal susține: libertatea cuvântului, libertatea presei, libertatea religiei, stat laic, egalitate în fața legii, stat de drept, alegeri libere, economie de piață, proprietatea privată, cooperare internațională.
5. termen scurt =5 ani; termen mediu 10 ani.
6. Eliminarea discriminării pozitive pentru orice tip de minoritate cu scopul de a respecta litera și spiritul Constituției care afirmă că toți cetățenii sunt egali (oferirea de drepturi speciale oricăror tipuri de minorități creaza premizele formării unor mase de cetățeni dispuse să-și negocieze susținerea politică în alegeri).
7.  ex. Guvernul își asumă o creștere economică de 3% și are creștere 1% și își asumă cheltuirea a x lei și cheltuiește X+Y.
8. se preîntâmpină suprasolicitarea fizico-psihică a angajatului și posibilitatea acestuia de a fura pacienții din sistemul de stat orientându-i spre privat.
9. Culpa medicală din neștiință de carte, lipsă de etică profesională, sau succesivă (3 cazuri într-un an).
10.cetățeanul român.

2 comentarii:

  1. PACAT DE EXPUNEREA ACESTOR PRINCIPII DE INSTAURAT SI OBLIGATORIU DE URMAT !!! Nu cred ca exista un stat in lume, care sa aibe implementate aceste principii si traduse in practica !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. HRISTOS S A ÎNĂLȚAT, SINCER NU AM ȘTIUT CA EXISTA ACEST PROIECT ȘI CUM EU DOAR NOAPTEA CIND LA MINE ÎN CASA ESTE FOARTE LINIȘTE, INTRU PE LIVE LE DVS ȘI ALE DOMNULUI GEORGE ȘI VA URMĂRESC CU MAI MULTA ATENȚIE ÎMI DAU SEAMA CA SUNT ÎNCĂ FOARTE MTE LUCRURI DE ȘTIUT DE FAPT DE ÎNVĂȚAT, DE FAPT AM 46 DE ANI, LA VIRSTA DE 38 DE ANI AM MAI FĂCUT O ȘCOALĂ PTR CA TREBUIA SA MI SCHIMB MESERIA, IAR LA ȘCOALĂ AM MERS CU MARE DRAG ȘI INTERES, EI EU ÎN ASTA SEARA AM CITIT DESPRE ACEST PROIECT ȘI ACUM ÎMI DAU SEAMA CA DA PTR ASTA AR TREBUI CA POPORUL ROMÂN SA LUPTE PTR CA ASA O ROMÂNIE EU ÎMI DORESC, ASA UN VIITOR PTR COPII ȘI NEPOȚII MEI ÎMI DORESC. VA MULȚUMESC CA ATI POMENIT ÎN LIVE DESPRE ACEST PROIECT. VOI RUGA ȘI COPII CEI MARI SA ÎL CAUTE ȘI S AL CITEASCA.

    RăspundețiȘtergere